Gepersonaliseerd productaanbod

Opvolgen van transacties in het grootboek kan aanleiding geven tot meer gepersonaliseerd aanbod

Gepersonaliseerd productaanbod

De laatste jaren is een immense trend waarneembaar bij online verkopers om hun aanbod zoveel mogelijk te personaliseren om zo hun dienstverlening en klanttevredenheid te verbeteren. Gepersonaliseerde aanbiedingen en getrouwheidsprogramma's kunnen inderdaad een enorme boost betekenen voor de online verkoopstatistieken en de ervaring bij de klant. Implementatie van dergelijke strategieën is enkel mogelijk op basis van relevante en betrouwbare data. Dit is echter geen evidentie, gezien de hoge privacy-normen en grotere bewustwording bij de klant omtrent de gevolgen van het delen van persoonlijke gegevens.

Blockchaintechnologie legt betalingstransacties, net als elke andere vorm van data, veilig vast op het gedistribueerde grootboek. Enkel zij die de juiste sleutel hebben, hebben toegang tot de data. Zo hebben de eigenaars van de data het recht te kiezen met wie zij deze delen, en behouden ze te allen tijde de volledige controle. Indien online handelaars op deze manier toestemming krijgen van consumenten om hun betalingsgedrag op te volgen, kunnen zij een aanbod op maat samenstellen hetgeen voordelig is voor zowel handelaar als klant.

Ontdek alle cases rond retail & e-commerce